Employer branding workshop

Employer branding Lego® Serious Play® módszerrel

Az employer branding a HR és marketing törvénytelen gyermeke – mondta Vitkovics Péter, aki szerint a fogalom maga valójában csak bullshit.  A munkaerő szerzés és -megtartás kizárólag azon múlik, hogy megfelelő bért fizessünk.

Ma, amikor nem csak Magyarországon, hanem egész Európában keresleti piaccá folyik a munkaerő szerzés, nagyon is számít, hogy a pénz mellett milyen juttatásokat tudunk nyújtani a dolgozóinknak. És itt most első sorban ne a cafeteriára meg a céges autóra gondolj! Persze ez is egy fontos, de a versenytársakkal könnyen összemérhető része a dolgozói juttatási csomagnak.

Ehhez jól jön az a plusz, ami benne van a levegőben, amikor a céghez belépsz. Az, amire minden dolgozó büszke, és ha a barátainak azt meséli, képzeld én OTT dolgozom, elismerő hűhákat és diszkréten irigykedő tekinteteket kap cserébe. Az employer branding jelentése ez, az a munkáltató márka, ami az azonos tevékenységű, azonos bért kínáló cégeket megkülönbözteti egymástól.

Ez, a magyarul munkáltatói márkaépítésnek is mondott jelenség ott van minden cégben.

Attól kezdve, hogy

  • – a recepciós hogyan fogadja az ügyfeleket és a dolgozókat,
  • – milyen a kiválasztási folyamat,
  • – azon  keresztül hogy a főnök hogyan beszél a munkatársaival,
  • – a dolgozók hogyan viszonyulnak egymáshoz,
  • – van-e ingyen kávé és az finom-e,
  • – egészen addig, hogy büszkék tudunk-e lenni a termékünkre, szolgáltatásunkra.

Employer brandinget mindenki végez. Te is. A különbség az, hogy vannak akik ezt tudatosan csinálják.

Employer branding workshop Lego® Serious Play® módszerrel

LEGO® SERIOUS PLAY® workshop Hlavay RichárddalAhogy azt már említettük, a munkahelyi kávétól a főnök attitűdjéig minden egyes apró részlet építi vagy rombolja a munkáltatói márkát. Ennek tudomásul vétele és tudatossá tétele már nagyon nagy lépés a munkáltatói márkaépítés rögös útján.

Mivel egy viszonylag új területről van szó, nem igazán vannak kész megoldások arra, hogyan építsük a munkáltatói márkánkat. Egy jó HRs persze sokat rágja a főnök fülét nem csak a bércsomagok miatt, hanem azért is, hogy legyen jó a cégnél dolgozni.

Mert ez, a munkahelyi légkör nem csak az új emberek megszerzésénél fontos, hanem a munkavállalók megtartásánál is. Ha már nagy nehezen megszereztél egy jó embert, vérrel verítékkel, és nem mellesleg jó sok pénzt rááldozva megtanítottad arra, amire kellett, ne hagyd elmenni! Ma, amikor a fluktuáció az egekben van, ez a legnehezebb feladat.

Van erre egy jó módszerünk, a Lego® Serious Play® Maga a módszertan is formabontó, hiszen komoly cégvezetőként és szakemberként gyerekkori játékunkhoz, a Lego®-hoz nyúlunk vissza. Ez a formabontó keret az, ami segíti az “out of the box” gondolkodást, azt, hogy egy ilyen új, képlékeny területre, mint a munkáltatói márkaépítés kész, működő megoldásokat találjunk.

A közös építés során a Lego® Serious Play® módszerrel

  • – megvizsgáljuk a munkaadói erősségeidet,
  • – megalapozzuk az élmény fókuszú HR stratégiád,
  • – megmutatjuk, milyen munkavállalói élményt kínálsz,
  • – megvizsgáljuk a branded erősségét dolgozói szempontból,
  • – azonosítjuk a gyenge pontokat és a szükséges változtatásokat,
  • – kialakítjuk a munkaadói sztorit.

A kezedbe adjuk azt, amivel nem csak megszerezni tudod a jó szakembereket, hanem hosszú távon meg is tudod tartani őket.

Hogyan zajlik a munkáltatói márkaépítés a  Lego® Serious Play® módszerrel?

Szórakoztatóan, és nagyon hatékonyan. A módszer legnagyobb előnye, hogy 1000%-os biztonsággal vonja be az embereket a folyamatba.

A gyakorlatban egy felmérő beszélgetéssel kezdődik az egész. a LSP facilitátor egy interjú keretében megismerkedik a céggel és a vezetővel. Felméri, milyen képet lát magáról a vállalkozás, és milyet szeretne annak vezetője mutatni. Ezek után hosszasan kutat, infót gyűjt hogy megtalálja azokat a kérdéseket, amikkel a worskhop napján szinte észrevétlenül irányítja majd a társaságot.

A workshop egy általatok kiválasztott helyszínen zajlik. Vállalunk helyszínre való kitelepülést, és külső helyszínen is dolgozunk. Ahogy azt az adott szituáció megkívánja. Bárhol is tartjuk a worskhopot,  helyszínt előkészítjük. Gondosan kiválasztjuk a speciális LSP® lego készletekből azokat az elemeket, amiket használni fogunk.

A terembe belépve a résztvevők már alig várják, hogy végre építeni kezdjenek! Ősi vágy, hogy folyamatosan babráljunk valamivel. Ez szinte tudattalan cselekvés, aminek az előnyeit jól ki is használjuk. A kezünkben minden benne van, és nem hazudik. A közös építés során mindenki őszintén megmutatja, mit lát a cégről. Nem mindegy, hogy a titkárnőt megszemélyesítő figurának egy sárkányt, vagy egy tündért választanak a kollégák, ugye?

A munkát kisebb egységek építésével kezdjük. Majd ezeket az elemeket összeépítjük, és a nap végére elkészül a közös modell. Közben van rá lehetőségünk, hogy megvizsgáljuk, mit látunk egyformán, mit másként. Mi kell ahhoz, hogy a sárkány tündérré változzon, és mik azok a zavaró elemek, amiket érdemes lecserélni.

Kinek való az LSP® employer branding workshop?

A Lego® Serious Play® módszert sikerrel alkalmaztuk már magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, illetve KKV-nál. A cégméret majdnem mindegy. A fontos az, hogy a vezető, és a csapat nyitott legyen.

Ha hiszel abban, hogy

  • – nem csak a pénz számít,
  • – a jó szakember kincset ér,
  • – megtartani fontosabb, mint megszerezni

akkor itt a helyed!

Jelentkezés LSP® employer brandig worshopra

Fontosak számodra a jó szakemberek? A képzett munkaerőt nem csak megszerezni akarod, hanem hosszú távon megtartani is? Jelentkezz az employer branding workshopra!

0 Shares