Az employer branding a HR és marketing törvénytelen gyermeke – mondta Vitkovics Péter, aki szerint a fogalom maga valójában csak bullshit. A munkaerő szerzés és -megtartás kizárólag azon múlik, hogy megfelelő bért fizessünk.
Ma, amikor nem csak Magyarországon, hanem egész Európában keresleti piaccá folyik a munkaerő szerzés, nagyon is számít, hogy a pénz mellett milyen juttatásokat tudunk nyújtani a dolgozóinknak. És itt most első sorban ne a cafeteriára meg a céges autóra gondolj! Persze ez is egy fontos, de a versenytársakkal könnyen összemérhető része a dolgozói juttatási csomagnak.
Ehhez jól jön az a plusz, ami benne van a levegőben, amikor a céghez belépsz. Az, amire minden dolgozó büszke, és ha a barátainak azt meséli, képzeld én OTT dolgozom, elismerő hűhákat és diszkréten irigykedő tekinteteket kap cserébe. Az employer branding jelentése ez, az a munkáltató márka, ami az azonos tevékenységű, azonos bért kínáló cégeket megkülönbözteti egymástól.
Ez, a magyarul munkáltatói márkaépítésnek is mondott jelenség ott van minden cégben.
Attól kezdve, hogy
- – a recepciós hogyan fogadja az ügyfeleket és a dolgozókat,
- – milyen a kiválasztási folyamat,
- – azon keresztül hogy a főnök hogyan beszél a munkatársaival,
- – a dolgozók hogyan viszonyulnak egymáshoz,
- – van-e ingyen kávé és az finom-e,
- – egészen addig, hogy büszkék tudunk-e lenni a termékünkre, szolgáltatásunkra.
Employer brandinget mindenki végez. Te is. A különbség az, hogy vannak akik ezt tudatosan csinálják.
Employer branding workshop Lego® Serious Play® módszerrel
Ahogy azt már említettük, a munkahelyi kávétól a főnök attitűdjéig minden egyes apró részlet építi vagy rombolja a munkáltatói márkát. Ennek tudomásul vétele és tudatossá tétele már nagyon nagy lépés a munkáltatói márkaépítés rögös útján.
Mivel egy viszonylag új területről van szó, nem igazán vannak kész megoldások arra, hogyan építsük a munkáltatói márkánkat. Egy jó HRs persze sokat rágja a főnök fülét nem csak a bércsomagok miatt, hanem azért is, hogy legyen jó a cégnél dolgozni.
Mert ez, a munkahelyi légkör nem csak az új emberek megszerzésénél fontos, hanem a munkavállalók megtartásánál is. Ha már nagy nehezen megszereztél egy jó embert, vérrel verítékkel, és nem mellesleg jó sok pénzt rááldozva megtanítottad arra, amire kellett, ne hagyd elmenni! Ma, amikor a fluktuáció az egekben van, ez a legnehezebb feladat.
Van erre egy jó módszerünk, a Lego® Serious Play® Maga a módszertan is formabontó, hiszen komoly cégvezetőként és szakemberként gyerekkori játékunkhoz, a Lego®-hoz nyúlunk vissza. Ez a formabontó keret az, ami segíti az “out of the box” gondolkodást, azt, hogy egy ilyen új, képlékeny területre, mint a munkáltatói márkaépítés kész, működő megoldásokat találjunk.
A közös építés során a Lego® Serious Play® módszerrel
- – megvizsgáljuk a munkaadói erősségeidet,
- – megalapozzuk az élmény fókuszú HR stratégiád,
- – megmutatjuk, milyen munkavállalói élményt kínálsz,
- – megvizsgáljuk a branded erősségét dolgozói szempontból,
- – azonosítjuk a gyenge pontokat és a szükséges változtatásokat,
- – kialakítjuk a munkaadói sztorit.
A kezedbe adjuk azt, amivel nem csak megszerezni tudod a jó szakembereket, hanem hosszú távon meg is tudod tartani őket.
Hogyan zajlik a munkáltatói márkaépítés a Lego® Serious Play® módszerrel?
Szórakoztatóan, és nagyon hatékonyan. A módszer legnagyobb előnye, hogy 1000%-os biztonsággal vonja be az embereket a folyamatba.
A gyakorlatban egy felmérő beszélgetéssel kezdődik az egész. a LSP facilitátor egy interjú keretében megismerkedik a céggel és a vezetővel. Felméri, milyen képet lát magáról a vállalkozás, és milyet szeretne annak vezetője mutatni. Ezek után hosszasan kutat, infót gyűjt hogy megtalálja azokat a kérdéseket, amikkel a worskhop napján szinte észrevétlenül irányítja majd a társaságot.
A workshop egy általatok kiválasztott helyszínen zajlik. Vállalunk helyszínre való kitelepülést, és külső helyszínen is dolgozunk. Ahogy azt az adott szituáció megkívánja. Bárhol is tartjuk a worskhopot, helyszínt előkészítjük. Gondosan kiválasztjuk a speciális LSP® lego készletekből azokat az elemeket, amiket használni fogunk.
A terembe belépve a résztvevők már alig várják, hogy végre építeni kezdjenek! Ősi vágy, hogy folyamatosan babráljunk valamivel. Ez szinte tudattalan cselekvés, aminek az előnyeit jól ki is használjuk. A kezünkben minden benne van, és nem hazudik. A közös építés során mindenki őszintén megmutatja, mit lát a cégről. Nem mindegy, hogy a titkárnőt megszemélyesítő figurának egy sárkányt, vagy egy tündért választanak a kollégák, ugye?
A munkát kisebb egységek építésével kezdjük. Majd ezeket az elemeket összeépítjük, és a nap végére elkészül a közös modell. Közben van rá lehetőségünk, hogy megvizsgáljuk, mit látunk egyformán, mit másként. Mi kell ahhoz, hogy a sárkány tündérré változzon, és mik azok a zavaró elemek, amiket érdemes lecserélni.
Kinek való az LSP® employer branding workshop?
A Lego® Serious Play® módszert sikerrel alkalmaztuk már magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, illetve KKV-nál. A cégméret majdnem mindegy. A fontos az, hogy a vezető, és a csapat nyitott legyen.
Ha hiszel abban, hogy
- – nem csak a pénz számít,
- – a jó szakember kincset ér,
- – megtartani fontosabb, mint megszerezni
akkor itt a helyed!
Jelentkezés LSP® employer brandig worshopra
Fontosak számodra a jó szakemberek? A képzett munkaerőt nem csak megszerezni akarod, hanem hosszú távon megtartani is? Jelentkezz az employer branding workshopra!