Márkaépítés, branding workshop

Márkaépítés - sztori bányászat LSP® workshop

A márkaépítés egy hosszú és verejtékes folyamat. Miért ne tegyük szórakoztatóvá? A  Lego® Serious Play® módszer a világon egyedülálló módon valódi Lego®  kockákat használ egy üzleti probléma feldolgozására, a megoldás modellezésére.

A márka építés aprómunkáját persze nem tudjuk kiváltani Lego® kockák egymásra rakosgatásával. Bárcsak így lenne! De a legfontosabb részt, a márka megtervezését, a márka üzenet megfogalmazását remekül segíti ez a kreatív módszer.

Hogyan zajlik a márkaépítés LSP® módszerrel?

A sztori bányászat során segítünk megtalálni a terméked, szolgáltatásod mögötti történetet. Ez a történet lesz a branding alapja. Erre építkezve tudjuk meghatározni azokat az érzéseket, élményeket, amelyeket a márkádhoz kötünk. Mert lehet a termékednek, szolgáltatásodnak ezernyi pozitív tulajdonsága, az ügyfél tulajdonképpen egy érzést vesz meg.

Pillanatkép egy LSP workshopról

A sztorira építve:

  • – a csapatoddal közös építés során felfedezzük a legfontosabb hívószavakat,
  • – megfogalmazzuk a márkaüzenetet,
  • – érthetővé, kézzelfoghatóvá tesszük a terméked, szolgáltatásod tartalmát
  • – azonosítjuk az erősségeidet a versenytársakhoz képest,
  • – megfogalmazzuk mi különböztet meg a piacod többi szereplőjétől

 

A gyakorlatban a folyamat egy előkészítő fázissal kezdődik. Ekkor az LSP® facilitátor a vezetővel folytatott beszélgetés során megismerkedik veletek. Kérdéseket tesz fel a céges értékekről, a  jelenlegi márka ismertségről, a termék vagy szolgáltatás által nyújtott ügyfél előnyökről. Magyarul villámtempóban felveszi a fonalat, hogy a csapat motorjává tudjon válni.

Ő lesz az ugyanis, aki a workshop során észrevétlenül, de hatékonyan vezeti a kezeteket. A szükséges időben felteszi azokat a kérdéseket, amik előre visznek a megoldás felé.

A csapatépítés napján, az általatok választott külső vagy belső helyszínen az asztalokon előkészített Lego elemek® és LSP® készletek várják a résztvevőket. A terembe lépve, mindenki alig várja, hogy kézbe vehesse a kockákat és elkezdhessen építeni.

A napot kis egységek építésével kezdjük.  A kezünkben minden benne van, és rendkívül őszinte. Az elemek összeillesztésekor felszabaduló kreatív energia sokszor azokat a gondolatokat is felszínre hozza, amelyekről mi magunk se tudtunk. A Lego® Serious Play® módszerrel mindenki rendkívül hatékonyan tudja megmutatni saját véleményét egy helyzetről, vagy ötletét a megoldás érdekében.

Amikor megépítjük a versenytársunk termékét is a sajátunk mellett, azonnal szembetűnnek azok a különbségek, előnyök, amikkel megkülönböztethetjük magunkat tőlük. Ha pedig valami hátrány kerül elő, a legjobbkor történik, hiszen az elégedetlen vevők helyett mi magunk csatolhatunk vissza a tervezéshez, és javíthatjuk a hibákat.

A nap folyamán a kis egységekből egyre nagyobb modelleket építünk. Lezárásként elkészítjük a közös modellt, amelyben mindenki gondolata, ötlete, értéke benne van.

 

Kinek való a brandingnek ez a különleges formája?

A Lego® Serious Play® módszert sikerrel alkalmaztuk már magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, illetve KKV-nál. A cégméret majdnem mindegy. A fontos az, hogy a vezető, és a csapat nyitott legyen.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a LSP® módszer még azoknál a nagyvállalatoknál is tud újat hozni, ahol a márkát csillió dolláros branding folyamat során alakították ki. Bár egyre erősödik a globalizáció, a nemzetközi márkák nem működnek ugyanúgy minden földrajzi területen. A márka illesztése a magyar valósághoz, a helyi viszonyokhoz szabott márkaüzenet megfogalmazása növeli a márkaértéket.

Márkaépítés start up-oknak, induló vállalkozásoknak

Egy start up esetében különösen fontos, hogy a vevők beleszeressenek a termékbe, szolgáltatásba. Hisz nincs mögötte évtizedes cégtörténet, az érzést pillanatok alatt kell felépíteni. Ezt csak nagyon pontos márkaüzenetekkel lehet elérni.

A csapatnak és az alapítóknak, akik vért verejtéket áldoztak a fejlesztés során erős érzelmi kötődése van a termékhez, szolgáltatáshoz. Ezeket az érzelmeket nagyon pontosan meg lehet fogalmazni a közös építés során, és kézzelfoghatóvá lehet tenni. Sokszor azok a rejtett üzenetek is felszínre kerülnek, amelyeket a tudatalattink kapcsol hozzá.

Induló vállalkozások esetében gyakran nincs sem hosszú idő, sem komoly büdzsé a márkaépítésre. Ezért a brandinghez gyakran használnak vírusmarketinget, amivel rövid idő alatt nagy népszerűséget lehet felépíteni. Az ezredik cicás videóval nem biztos, hogy elérjük ezt, de egy egy napos márkaépítési workshopon költséghatékonyan és eredményesen tudjuk azonosítani a márka fő üzeneteit.

Jelentkezés sztori bányászat workshopra

Hatékony és eredményes márkaépítésre vágysz? Építsd meg szilárdan az alapjait, jelentkezz márkaépítési workshopunkra!

0 Shares