Célcsoport meghatározás workshop

Célcsoport meghatározás Lego® Serious Play® módszerrel

Akár terméked van, akár szolgáltatásod egy biztos: vevőre szükséged van. Minél több potenciális vevőt érsz el, annál nagyobb az esélye, hogy azok vásárlóvá válnak. Ezért nem mindegy, hol és hogyan éred el őket. De honnan tudhatod, hogy egyáltalán kit kell keresned? Erre szolgál a célcsoport meghatározás.

Han Solo, a célzás mestere

A célcsoport meghatározás a marketing egyik szuperfegyvere.

Ha jól választod ki, olyan pontosan tudsz majd célozni a leendő vevőidre, mint Han Solo a sugárvetővel. A rosszul megválasztott célcsoport viszont csak viszi a pénzt: lehet akár hatalmas marketing büdzséd, vásárlód kevés lesz belőle.

Mielőtt lapáttal szórnád ki a pénzt az ablakon, csináljunk együtt egy célcsoport meghatározás workshopot!

A marketingesek boszorkánykonyhájában kérdőívek, diagramok és táblázatok között zajlik a fejvakarás, majd egyszer csak előrukkolnak a tuti megoldással: a te Vevőd szőke, kék szemű, húszas  évei elején járó fiatal férfi, magas jövedelmi státusszal. A közlekedési eszközök közül előnyben részesíti a Fehér Lovat, kedvenc időtöltése a bajvívás, leggyakoribb úti célja a Sötét Rengeteg, és elsősorban Sárkányölő Szent Kardot szeretne venni. Ja, hogy te autógumit árulsz? Kezdjük újra!

Ha nem az elméletre, hanem a gyakorlatra vagy kíváncsi, a Lego® Serious Play® a Te módszered!

A Lego® építőelemek segítségével közösen megformáljuk A Vevőt. A képzett LSP ® facilitátor segítségével segítünk:

  • meghatározni, hogy milyen problémára adsz megoldást,
  • kiválasztani a terméked, szolgáltatásod célcsoportját,
  • elkészíteni az ügyfél profilt, megszemélyesíteni a “buyer persona”-t,
  • kidolgozni a megoldást, amit neki nyújtasz,
  • megfogalmazni, hogy mit várhatnak tőled az ügyfeleid.

Hogyan zajlik a célcsoport meghatározás a  Lego® Serious Play® módszerrel?

A legjobb az benne, hogy közösen csináljuk. Nem egy kész sablont kapsz egy külső tanácsadótól, hanem mindenki ötlete, gondolata benne van a megoldásban.

Az értékesítőid, account managereid, ügyfélkapcsolattartóid elé nem kell kiragasztani a buyer persona száraz adatsorát. A közös építés során beléjük ivódik minden, amit a vevődről együtt gondoltatok. Egy jól képzett csapatban ettől kezdve ösztönössé válik a kommunikáció, bárki beszél az ügyféllel, a megfelelő gombjait fogja nyomogatni. Tadamm, az ügyfél pedig vásárol, és VEVŐ lesz belőle!

Lego® Serious Play® elem

A gyakorlatban a folyamat egy felméréssel kezdődik. Az LSP facilitátor egy részletes beszélgetés során megismerkedik a céggel, a termékkel, szolgáltatással és az elérendő célokkal. Erre azért van szükség, hogy a közös építés során a megfelelő pillanatban, a megfelelő kérdések feltevésével gördítse előre a csapatot a megoldáshoz vezető úton. Visszavonul hát néhány napra, hosszasan elmélkedik, majd kincset érő kérdéseit papírra veti.

A workshop napján az általatok választott külső vagy belső helyszínen az asztalokra előkészített Lego® készletek várják a résztvevőket. Igen, az az a Lego®, amivel gyerekkorodban építettél. A különbség csupán annyi, hogy gondoson kiválasztjuk a célnak leginkább megfelelő elemeket és LSP® készleteket.

A terembe belépve mindenki alig várja, hogy nekikezdhessen az építésnek! Hidd el, a legantiszociálisabb kolléga sem tud ellenállni a színes építőkockáknak.

A napot kis egységek építésével kezdjük.  A kezünkben minden benne van, és rendkívül őszinte. Az elemek összeillesztésekor felszabaduló kreatív energia sokszor azokat a gondolatokat is felszínre hozza, amelyekről mi magunk se tudtunk.

A Lego® Serious Play® módszerrel mindenki rendkívül hatékonyan tudja kifejezni magát.  A nap folyamán a kis egységekből egyre nagyobb modelleket építünk. Lezárásként elkészítjük a közös modellt, amelyben mindenki gondolata, ötlete, értéke benne van.

Kinek való az LSP® célcsoport meghatározás?

A Lego® Serious Play® módszert sikerrel alkalmaztuk már magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, illetve KKV-nál.

A cégméret majdnem mindegy. A fontos az, hogy a vezető, és a csapat nyitott legyen.

Az LSP® módszer kifejezetten alkalmas start up-ok célcsoport meghatározására

Miután rengeteg időt és energiát fektettél abba, hogy elkészítsd a prototípust, itt az ideje, hogy megszerezd az első vevőd!

Egy teljesen új termék vagy szolgáltatás célcsoportjának meghatározása gyakran feladja a leckét a legképzettebb tanácsadóknak is. Hogyan kérdezzünk meg valakit, hogy szeretne-e egy Moduláris Blockchain Fityfirittyet, ha azt sem tudja, mi az?

Az alapítók és az általuk összegyűjtött start up csapat viszont pontosan tudja, mi az, és mire jó, hiszen vérük, verejtékük, és gyakran a vagyonuk is benne van a fejlesztésben. Ki máshoz fordulhatnál jó szívvel a célcsoport meghatározás során, ha nem hozzájuk? Tapasztalatunk szerint a Lego® Serious Play® módszer alkalmazása velük a legkönnyebb, hiszen az “out of the box” gondolkodásmód nagyon is közel áll hozzájuk.

Jelentkezés LSP® célcsoport meghatározásra

Tűpontos, minden kolléga által érthető célcsoport meghatározásra vágysz?  Töltsd ki az alábbi űrlapot, és jelentkezz Lego® Serious Play® workshopra!

0 Shares